سوالات عمومی کاربران

به صورت بسیار ساده و مختصر، وب هاستینگ یا Web Hosting به شرکت یا سرویس دهنده ای گفته می شود که خدمات میزبانی سایت ها و صفحات وب را در اینترنت بر عهده دارد . و به فضایی که در اختیار کاربر قرار میگیرد که کاربر سایت خود را در آن آپلود کند نیز هاست یا Host گفته می شود. در زبان فارسی اصطلاحات بسیاری در این رابطه وجود دارد مانند : میزبانی وب ، وب هاستینگ ، هاستینگ ، هاست ، که همه ی آن ها در کل یک معنی را میدهند.

پهنای باند عبارت است از میزان و حجم اطلاعاتی که بین سرور میزبانی وب (سایت شما در کامیت سرور) و بازدید کننده سایت شما رد و بدل می شود. برای مثال اگر در صفحه ی اصلی سایت شما 5 عکس وجود داشته باشه که حجم هرکدام از آنها 200 کیلوبایت باشد ، و خود صفحه نیز 100 کیلوبایت باشد ، زمانی که کاربر از سایت شما بازدید میکند ، 1100 کیلوبایت از فضای پهنای باند شما مصرف کرده است.

به میزان حجم اطلاعات دریافتی و ارسال در طول یک ماه میلادی گفته می شود

اولین گام برای داشتن یک سایت انتخاب یک نام دامنه است که باید ابتدا دامنه ی مدنظر و دلخواه خود را در اینترنت ثبت کنید . گام دوم ، این است که باید فضایی در اینترنت (هاست) در اینترنت خریداری کنید و فایل ها و اطلاعات هاستتان را در آن پلود کنید ( که به این فضا هاست یا فضای میزبانی گفته می شود) . گام سوم طراحی و محتوای سایت است ، که اگر سایت شما قبلا طراحی شده است ، میتوانید اطلاعات خود را در هاست آپلود کرده و یا اگر طراحی قبلی ندارید ، از یک طراح وب کمک بگیرید . یا با استفاده از وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای مشابه ، اقدام به ایجاد یک سایت ساده و آسان کنید. اگر میخواهید ما برای شما وبسایتتان را راه اندازی کنیم ، جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

بله ، این موضوع هر زمان امکان پذیر خواهید بود. و کل پروسه به صورت خودکار و آنلاین انجام میگردد.

ارتقا به پلن های بالاتر هر زمانی امکانپذیر است و صرفا شما مابه التفاوت هزینه ی پلن بالاتر را بر اساس روزهای مانده تا پایان مدت قرارداد پرداخت میفرمایید.

فضای خریداری شده توسط شما شامل کلیه فایل ها و اطلاعاتی است که به طور مستقیم با سایت شما در ارتباط می باشد ( مانند صفحات وب ، فایل ها ، بانک های اطلاعاتی ، پست های الکترونیکی ، نرم افزار های کاربردی ، لاگ ها و….) . و مجموعه ی همه ی آنها در محدوده ی فضای هاست شما قرار میگیرد. طبعا با افزایش حجم هر یک از موارد فوق ، فضای کمتری در اختیار سایر سرویس ها و بخش ها قرار میگیرد.

پشتیبانی و مانیتورینگ سرورها و پاسخگویی به تیکت ها در کامیت سرور به صورت شبانه روزی و 24 ساعته ، در هفت روز هفته و 365 روز سال می باشد . و در ساعات و روزهای اداری نیز میتوانید به صورت تلفنی با واحد پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید

انتخاب پلن مناسب به شرایط متعددی وابسته است ، از جمله میزان فضای مورد نیاز ، پهنای باند مورد نیاز ، تعداد بازدید کننده سایت شما و… . جهت بررسی دقیق این موضوع میتوانید با پشتیبانی کامیت سرور تماس بگیرید. و یا از طراح خود در این رابطه سوال بفرمایید.

سرویس های عمومی میزبانی ما دارای پهنای باند نامحدود تحت شرایط مصرف منصفانه می باشد ، و در رابطه با سرویس هایی که پهنای باند محدود دارند ، پس از اتمام پهنای باند به شما اطلاع رسانی خواهد شد که نسبت به افزایش پهنای باند اقدام فرمایید.

انتقال دامنه به معنی تغییر شرکت محل نگهداری دامنه است ، ولی انتقال هاست به معنی تغییر شرکتی است که خدمات میزبانی ی فایل ها و اطلاعات شما را بر عهده دارد

پس از انتقال اطلاعات خود به هاست جدید ( یا توسط خودتان یا توسط ما) ، کافی است NS های دامنه را بر اساس هاست جدید تنظیم بفرمایید.

در رابطه با سرویس های میزبانی وب ، کامیت سرور تا سی روز در صورت عدم رضایت شما ، سرویس درخواستی را لغو کرده و وجه پرداختی را به شما عودت خواهد داد

بله ، این امکان وجود دارد و هر زمان مایل بودید میتوانید به هر یک از پلن های بالاتر هاست ، به صورت کاملا آنلاین و خودکار ، سرویس مورد نظر خودتان را ارتقا دهید و مابه التفاوت آن را پرداخت فرمایید.

جهت انتقال از یک شرکت دیگر به کامیت سرور ، کافیست تنها یک نسخه ی فول بکاپ از شرکت قبلی در اختیار ما قرار دهید ، و ما انتقال اطلاعات را برای شما انجام خواهیم داد
 

انتقال مالکیت و یا انتقال به کنترل پنل دامنه ی کامیت سرور نیازی نیست ، و صرفا میتوانید پس از خرید هاست از ما ، NS های هاست را در پنل دامنه ی خود تنظیم فرمایید

سرور های کامیت سرور در کشور فرانسه و دیتاسنتر آنلاین (Online co) که یکی از معتبر ترین دیتاسنترهای اروپا می باشد ، قرار دارد.

سوالات عمومی حوزه ی دامنه اینترنتی (DOMAIN)

لینوکس ماننده ویندوز سیستم عامل است، با این تفاوت که لینوکس متن باز و رایگان است ، اگر وب سایت شما از زبان برنامه نویسی PHP استفاده میکند ، لازم است هاست لینوکسی تهیه کنید و در صورتی که زبان برنامه نویسی سایت شما ASP می باشد ، میزبانی ویندوزی برای شما مناسب است. در حال حاضر بسیاری از اسکریپت های وب مانند جوملا ، وردپرس و… تحت PHP هستند و جهت اجرای آنها لازم است از هاست لینوکسی استفاده شود.

 

لینوکس مانند ویندوز یک سیستم عامل است که رابط بین سخت افزار و کاربر است.

خیر این موضوع هیچ ارتباطی به سیستم عامل کامپیوتر شما ندارد و شما با هر نوع سیستم عاملی (اعم از ویندوز/لینوکس/مک/اندروید و…) میتوانید از هاست لینوکس استفاده بفرمایید.

فضای در نظر گرفته شده برای هاست شما ، شامل کلیه اطلاعات مرتبط با هاست شما ( ایمیل / بانک اطلاعاتی / فایل ها و… ) می باشد. 

سرویس نمایندگی وب برای آن دسته از مشتریانی است که تمایل دارند کسب و کار آنلاین خود را در زمینه ی هاست با هزینه ی بسیار پایین و ریسک کم شروع کنند. با خرید این اکانت می توانید برای مشتریان خود با حجم های دلخواه ، اکانت ایجاد کرده و مستقلا به فروش برسانید. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه ی نمایندگی هاست لینوکس مراجعه فرمایید.

این سرویس برای افراید که در زمینه ی طراحی وب فعالیت دارند و میخواهند پکیج های اختصاصی به فروش برسانند و یا افرادی که خودشان میخواهند تجارت هاست را با سود بالا و ریسک پایین آغاز کنند بسیار مناسب می باشد

محتوای آکارئون

بله ، این امکان فراهم است که هر کاربری کنترل پنل مختص به خودش را داشته باشد و هیچ نامی از کامیت سرور نیز در اکانت مورد مشاهده نخواهد بود.

سرور اختصاصی یک کامپیوتر بسیار قدرتمند با توان بالای سخت افزاری بسیار زیادی می باشد که کاربر یا کاربران ، میتوانند از آن با توجه به نیاز خود بهره ببرند. برای مثال ، برای فروش هاست اشتراکی از آن استفاده کنند و یا یک سایت پربازدید روی آن میزبانی نمایند

بله ، این موضوع امکان پذیر است و هر زمان نیاز داشته باشید با پرداخت مابه التفاوت پلن بالاتر ، میتوانید به صورت آنلاین و خودکار ، پلن هاست خود را افزایش دهید.

کامیت سرور در سرورهای لینوکسی خود از نرم افزار قدرتمند CPanel که در واقع قدرتمندترین پنل مدیریت هاست در دنیاست ، استفاده میکند.

میتوانید به دسترسی به وب-میل یا همان ایمیل نحت وب که آدرس آن در کنترل پنل اکانتتان وجود دارد به ایمیل ها دسترسی داشته باشید. همچنین با استفاده از نرم افزارهای مدیریت ایمیل مانند Outlook به ایمیل ها دسترسی پیدا کنید.

در سرور های لینوکسی ما از بانک های اطلاعاتی Mysql و همچنین رابط PHPmyAdmin استفاده میکنیم.

آپلود برخلاف دانلود است ، یعنی انتقال اطلاعات (فایل یا فایل ها ) از یک سیستم ( برای مثال سیستم خودتان) به سرور یا هاست خودتان. که این موضوع میتواند از طریق فایل منیجر Cpanel و یا یک نرم افزار واسط مثل Filezilla و پروتکل FTP صورت بگیرید.

لازم به ذکر است که شما نباید فایل های خود را در هر مکانی از هاست آپلود کنید ، بلکه اگر میخواهید فایل های شما مانند صفحات وب در دسترسی عموم قرار بگیرد و قابل مشاهده باشد ، باید در پوشهpublic_html در Cpanel آپلود نمایید . لازم به ذکر است که نام این پوشه ها در کنترل پنل های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد.

در حال حاضر کلیه پلن های ما دارای امکانات نامحدود می باشد. در صورتی که با محدودیتی مواجه هستید ، می توانید با ما از طریق تیکت یا تلفنی تماس بگیرید.

بله ، این موضوع امکان پذیر است ، شما میتوانید هر تعداد دامنه که میخواهید بر روی هاست خودتان پارک کنید. و در این صورت ، وقتی کاربر ، هر یک از دامنه ها را وارد کند ، هاست شما باز خواهد شد.

محتوای آکارئون

این موضوع مربوط به پاسخگویی خودکار در ایمیل ها می باشد. به این صورت که شما یک متن پیش فرض را تعیین میکنید و هر زمان کاربری به شما ایمیل زد ، متن ایمیل پیش فرض شما ، به عنوان جواب برای کاربر ارسال خواهد شد.

بله ، امکان انتقال از یک شرکت به کامیت سرور وجود دارد. و البته انتقال اطلاعات به عوامل متعددی از جمله سیستم عامل هاست قبلی و مخصوصا کنترل پنل قبلی شما بستگی دارد. در هر صورت ما تمام تلاش خود را میکنیم که جابجایی شما با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود. لازم به ذکر است که ممکن است در رابطه با انتقال اطلاعات ، هزینه ای نیز به شما تعلق بگیرد.

ایملی ها خود را میتوانید هم به صورت وب-میل و هم از طریق نرم افزار های واسط مانند Outlook یا ThunderBird و از طریق پروتکل های IMap و POP3 چک کنید.

بله . ایجاد ایمیل ، تغییر فضا ، و همچنین تغییر پسورد ایمیل را میتوانید خودتان از طریق کنترل پنل Cpanel انجام دهید.

با استفاده این قابلیت میتوانید ایمیل هایی که برای شما ارسال میشود را به به صورت خودکار به یکی از پست الکترونیکی های yahoo یا gmail یا…. هر پست الکترونیکی دیگری که دارید Forward یا هدایت کنید.

محتوای آکارئون

اگر اسکریپت تحت وب شما از بانک اطلاعاتی استفاده میکند ، با استفاده از ODBC میتوانید یک ارتباط آنلاین با بانک اطلاعاتی خود ایجاد نمایید

محتوای آکارئون

این قابلیت به ارجاع مستقیم وب سایت شا به یک سایت دیگر مربوط می شود. برای مثال اگر در قسمت آدرس comitserver.com را وارد نمایید. کاربران سایت شما به سایت کامیت سرور هدایت خواهند شد.

در بسیاری از موارد و تقریبا میتوان گفت در 99 درصد موارد این موضوع مربوط به کش سرور (Cache Server) شرکت اینترنتی شما می شود. و البته می تواند Cache مرورگر شما نیز در این وضوع دخیل باشد. بسیاری از شرکت های خدمات اینترنتی یا همان ISP ها برای اینکه در پهنای باند مصرفی خود صرفه جویی کنند ، یک بار پس از بارگذاری ، یک صفحه را ذخیره میکنند و هر بار پس از درخواست های مجدد ؛ همان صفحه را بازیابی و نمایش میدهند. صفحات ذخیره شده توسط ISP با توجه به کانفیگ کش-سرور معمولا بین چند ساعت یا چند روز ممکن است نگهداری شود. که جهت رفع این مشکل می توانید با شرکت اینترنتی خود تماس بگیرید.

PHP یک نوع زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد که معمولا بر روی سرورهای لینوکسی نصب می شود. کامپایلر و همچنین ملحقات این زبان رایگان و اوپن سورس می باشد و همین موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران به سمت این زبان شده است.

Mysql یک DBMS یا مدیریت پایگاه داده رابطه ای است که کاربران اطلاعات هاست خود را در آن ذخیره میکنند و از آن بازیابی میکنند . این سیستم مدیریت پایگاه داده امروز جز محبوب ترین بانک های اطلاعاتی تحت وب می باشد.

بله ، میتوانید. کافی است پس از سفارش هاست خود ، DNS هایی که به ایمیل شما ارسال شده است را در کنترل پنل دامنه ی خود وارد نمایید. اگر موفق به انجام این کار نشدید ، با ما تماس بگیرید تا ما برای شما انجام دهیم.

جهت بررسی میزان فضا و پهنای باند مصرفی و همچنین سایر اجزای وب سایت ، میتوانید به کنترل پنل هاست خود مراجعه فرمایید.

بلی ، از کلیه ی هاست ها ، به صورت هفتگی و ماهیانه خودکار بکاپ تهیه میشود.
 

سوالات عمومی کاربران

دامنه یک نام منحصر به فرد انگلیسی در اینترنت است که با یک پسوند همکار است . برای مثال comitserver.com یک دامنه است.

در انتخاب نام دامنه عوامل متعددی دخیل هستند. سعی کنید دامنه شما کوتاه باشد ، با موضوع سایت شما در یک راستا باشد و املا روان و راحتی داشته باشد.

میتوانید موجود بودن یا نبودن دامنه را از طریق سایت کامیت سرور بررسی بفرمایید.

کلیه کاراکتر های انگلیسی از a تا z و همچنین اعداد 0 تا 9 و استفاده از – نیز مجاز است. تفاوتی بین حروف کوچک و بزرگ وجود ندارد. لازم به ذکر است که نام دامنه با – نمیتواند شروع شود

تعداد پسوند های دامنه بسیار زیادهستند و هرکدام قیمت متفاوتی دارند . برخی پسوند ها برای مقاصد خاص تجاری مورد استفاده قرار میگیرند مانند .com .net .org و…. و برخی مربوط به یک منقطه ی جغرافیایی مانند .ir .us .nl .it هستند .

خیر ، چنین امکانی وجود ندارد ، بلکه میتوانید دامنه خود را در بازه های یک سال تا ده سال ثبت یا تمدید نمایید.

بله ، پس از ثبت دامنه این امکان فراهم خواهد بود.

بله ، این موضوع از طریق کنترل پنل دامنه میسر است.

ثبت دامنه ir : بدون شرایط، برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مقیم ایران آزاد است .
ثبت دامنه co.ir : نیازمند ارسال کپی روزنامه رسمی-آگهی تاسیس شرکت مربوطه (از طریق دورنگار یا پست الکترونیک)
ثبت دامنه ac.ir : نیازمند ارسال کپی درخواست مکتوب در سربرگ و همچنین کپی تائیدیه وزارت علوم (از طریق دورنگار یا پست الکترونیک)
ثبت دامنه sch.ir : نیازمند ارسال کپی درخواست مکتوب در سربرگ و همچنین کپی تائیدیه وزارت آموزش و پرورش (از طریق دورنگار یا پست الکترونیک)
ثبت دامنه gov.ir : نیازمند ارسال کپی درخواست مکتوب در سربرگ سازمان دولتی مربوطه (از طریق دورنگار یا پست الکترونیک)
ثبت دامنه net.ir : نیازمند ارسال کپی مجوز ISP مربوطه (از طریق دورنگار یا پست الکترونیک)
ثبت دامنه org.ir : نیازمند ارسال کپی روزنامه رسمی موسسه غیر انتفاعی مربوطه (از طریق دورنگار یا پست الکترونیک)
ثبت دامنه id.ir : نیازمند ارسال کپی شناسنامه متقاضی (از طریق دورنگار یا پست الکترونیک)

بله ، انتقال هاست با انتقال دامنه کاملا متفاوت است.

جهت انتقال دامنه از یک شرکت به شرکت دیگر بهتر است که نام Registrar یا ثبت کننده دامنه در هر طرف (مبدا و مقصد) را بدانید . اگر هر دو ثبت کننده یکسان باشد ، احتمال دارد انتقال بدون هزینه صورت بگیرد. برای انتقال دامنه شما به EPP کد یا کد انتقال نیاز خواهید داشت که از مبدا باید دریافت فرمایید. همچنین قفل دامنه ی شما باید غیرفعال باشد.

جهت پیدا کردن نام ثبت کننده یا Registrar ابتدا از دامنه ی خود WHois بگیرید و در سطر Registrar نام ثبت کننده فعلی دامنه ی خود را مشاهده بفرمایید

این موضوع را باید از جایی که قصد انتقال دامنه ی خود به آنجا را دارید سوال بفرمایید.

خیر ؛ این دو موضوع کاملا متفاوت هستند و لزومی بر انجام این کار نیست.

خیر ، پس از انجام عملیات ثبت ، این موضوع امکان پذیر نمی باشد. زیرا امکان لغو عملیات مقدور نیست.

بله ، این امکان وجود دارد، میتوانید هاست و یا دامنه را به تنهایی سفارش دهید.

شخصی که نام و مشخصات او در قسمت Registrant دامنه ثبت شده است ، مالک و صاحب اصلی دامنه محصوب میشود . اما رابط اجرایی یا Administrator شخصی است که از نظر حقوقی قدرت اجرایی و تصمیم گیری دامنه را بر عهده داشته و ایمیلی که در این قسمت قرار بگیرد ، مخاطب حقوقی مکاتبات مالکیت مجازی محسوب می شود. و از این آدرس برای نقل و انتقال دامنه صورت میگیرد.

این موضوع ممکن است با توجه به قوانین خاص و موردی بر روی اسامی خاصی از سوی Registrar دامنه ی شما اعمال شود. که ممکن است وابسته به سن، یا موقعیت جغرافیایی یا به دلیل قوانین خاص یا اعمال تحریم ها باشد.

این موضوه ممکن است با توجه به قوانین خاص و موردی بر روی اسامی خاصی از سوی Registrar دامنه ی شما اعمال شود. که ممکن است وابسته به سن، یا موقعیت جغرافیایی یا به دلیل قوانین خاص یا اعمال تحریم ها باشد.

این موضوع به هیچ عنوان و در هیچ شرکتی امکان پذیر نمی باشد – زیرا امکان لغو عملیات ثبت مقدور نیست . به همین خاطر در انتخاب نام دامنه و وارد کردن حروف نهایت دقت را به خرج دهید . در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه ی مجدد برای ثبت خواهید بود.

ساب دامنه مفهومی مربوط به هاست می باشد.

در صورت عدم تمدید و منقضی شدن دامنه ، وضعیت آن غیرفعال خواهد شد و از انتقال دامنه نیز جلوگیری خواهد شد . این مدت زمان که با توجه به سیاست Registrar ممکن است بین یک ماه طول بکشد ، پس از اولین پرداخت ، با همان هزینه ، دامنه قابل بازیابی خواهد بود . پس از این مدت در صورت عدم تمدید دامنه وارد مرحله ی بازاریابی می شود و صرفا با پرداخت هزینه ی سنگین و احتساب جریمه ای حدود 120 دلار ( با توجه به تعرفه ی Registrar ) و انجام مکاتبات اداری قابل بازیابی خواهد بود .پس از این دوره ، اگر شخصی دامنه را درخواست نکند ، دامنه در حالت حذف قرار خواهد گرفت و ظرف مدت حدودا 5 روز کاملا حذف خواهد شد و در اختیار عموم قرار میگیرد.

جهت تغییر DNS های دامنه ی IR لازم است به سایت nic.ir مراجعه فرمایید . و برای تغییر DNS دامنه های بین المللی نیز به کنترل پنل اصلی دامنه مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که اعمال تغییرات DNS ممکن است بین 1 تا 72 ساعت طول بکشد.

اعمال تغییرات DNS با توجه به دامنه / سرویس دهنده اینترنت / ثبت کننده دامنه متفاوت است و ممکن است بین 1 تا 72 ساعت طول بکشد. اگر پس از گذشت این زمان همچنان سایت شما باز نمی شود . با واحد پشتیبانی کامیت سرور تماس بگیرید.

به اسمی مختلفی که قبل از دامنه ی اصلی شما قرار میگیرد ، یک زیردامنه یا ساب-دامین (Sub Domain) گفته میشود. ساب دامین ها با یک نقطه یا دات از دامنه ی اصلی جدا می شوند . برای مثال panel.comitserver.com . در اینجا Panel یک ساب دامنه است.

جهت ثبت دامنه های IR لازم است که حتما در سایت nic.ir ثبت نام کنید. پس از ثبت نام یک شناسه به شما ارائه می شود که به آن شناسه ی ایرنیک یا نیک-هندلر گفته می شود.

به این معنی است که شما یک دامنه بر روی دامنه ی اصلی خود پارک میکنید . یعنی وقتی دامنه ی جدید را وارد کنید ، همان دامنه ی اصلی شما باز شود.

با استفاده از سایت intodns.com میتوانید مشخصات DNS دامنه ی خود را چک بفرمایید

Domain Alias در واقع یک دامنه ی فرعی برای سایت شما می باشد. به این صورت که میتوانید یک نامی غیر از نامی که دامنه ی اصلی سایت شما است را ثبت کرده و به دامنه ی اصلی وصل کنید.

به امکان اضافه کردن یک دامنه ی کاملا مجزا به هاست ، Add-on Domain گفته میشود.