واژه نامه سئو – بخش اول

سئو و واژگان پرکاربرد

با توجه به گسترش روز افزون مفاهیم سئو و نیاز هرچه بیشتر کاربران به درک مفاهیم آن ، در کامیت سرور تصمیم گرفتیم به تشریح برخی واژگان مهم و کاربردی در زمینه ی سئو بپردازیم.

آموزش سئو

301 Redirect :

تغییر مسیر 301 ، در واقع یک کند وضعیت صفحه می باشد که به موترهای جستجو این موضوع را اعلام میکند که یک صفحه اینترنتی یا یک وب سایت ، بهصورت دائم (Permanent) به آدرس جدید منتقل شده است. آدرس جدید شما می تواند در همان سایت قبلی یا یک آدرس جدید در یک سایت دیگر باشد. برای مثال زمانی که شما میخواید کلیه ی ترافیک آدرس قبلی خود را به آدرس جدید وب سایت خود منتقل کنید ، از این  تغییر مسیر استفاده کنید.

302 Redirect :

برخلاف کد 301 که انتقال دائم محسوب می شود ، تغییرمسیر 302  موقت است . به این صورت که شما شاید نیاز داشته باشید ، به مدت زمان خاصی ، یک هفته ، وب سایت خود را به جهت انجام تغییرات به آدرس دیگری منتقل کنید. و یا یک صفحه ی خاص از وب سایت شما به یک صفحه ی دیگر به صورت موقت ریدارکت شود.

تگ ALT :

این تگ جز قسمت های دلخواه تگ img است و در واقع جهت درج توضیحاتی در رابطه با تصاویر به کار برده می شود و همچنین زمانی که تصویر شما به هر دلیلی لود نشود ، این توضیح نمایش داده خواهد شد. دقت بفرمایید که موتورهای جستجو چندان پیش فرض نیستند و درج توضیحات مرتبط در مورد مورد آنها ، باعث می شوند در روند جستجو تصاویر ، تصویر شما دارای نکته ی مثبت بالایی باشد.

Anchor Text

در واقع یک متن دارای لینک یا همان هایپرلینک است که کاربر وقتی روی آن کلیک می کند به صفحه ی دیگری منتقل می شود. در رابطه با لینک ها و انواع آن به زودی به صورت کامل توضیح خواهیم داد. توجه بفرمایید که وجود یک کلمه ی کلیدی در متن ، در Rank  صفحه یا وب سایت شما تاثیر بالای خواهد داشت.

Backlink :

پیوند های ورودی به وب سایت شما ، در اصطلاح بکلینک نامید. بک لینک که خود انواع گوناگون دارند، به سایت هایی گفته می شوند که وب سایت شما را لینک کرده اند و به آن اشاره دارند. به آن inbound links یا لینک های ورودی گفته می شود در کیفیت Seo سایت شما بسیار تاثیر مثبتی دارند.