هاست اشتراکی چیست ؟

میزبانی – هاست اشتراکی چیست ؟

حتما تا کنون واژه هاست و یا هاست اشتراکی را شنیده اید و حتما برایتان این سوال پیش آمده که یعنی چه ؟ و اگر معنی هاست را میدانید ، ممکن است تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی را ندانید. در اینجا ما سعی میکنیم که به این سوالات شما پاسخ دهیم و موضوع را کمی برایتان روشن تر بیان کنیم.

 

هاست اشتراکی لینوکس

برای اینکه هر وب سایت در دنیای اینترنتی در دسترس قرار بگیرد ، لازم است که محتویات آن ، مانند کدها ، عکس ها و صفحات طراحی شده ، بر روی یک کامپیوتر بسیار قدرتمند قرار بگیرد تا برای دیگران قابل دسترس باشد. با توجه به میزان منابع مورد نیاز وب سایت شما ، اعم از هارد ، CPU ، Ram و پهنای باند اینترنت ، لازم است که سرور خود را انتخاب کنید تا از اتلاف هزینه پرهیز شود. برای مثال اگر در ابتدای راه اندازی یک وب سایت هستید ، و یا یک سایت عمومی با بازدید متوسط دارید ، به هیچ وجه لازم نیست که یک سرور یا درواقع همان کامپیوتر سرویس دهنده ، اختصاصا برای سایت شما درنظر گرفته شود.

یا اگر تعداد بازدید کنندگان سایت شما بالاست و میخواهید مدیریت منابع سایت خود را خودتان به صورت کامل مدیریت کنید ، می توانید از سرور های مجازی استفاده کنید و در پایان ،اگر یک وب سایت بزرگ و خیلی مهم دارید ، حتما بهتر است که یک سرور را اختصاصی در اختیار بگیرید.

مفهوم هاست اشتراکی

در میزبانی اشتراکی یا همان هاست اشتراکی ،بر روی سرور اصلی ، یک نرم افزار مدیریتی نصب می شود که در واقع منابع اصلی سرور را مدیریت میکند و اجازه می دهد تعداد زیادی وب سایت مختلف بر روی سرور قرار بگیرند ، بدون اینکه از وجود یکدیگر مطلع باشند و برای یکدیگر مشکل یا محدودیتی ایجاد کنند. بگذارید برایتان مثالی بزنم . یک آپارتمان را در نظر بگیرید ، که 20 واحد دارد ، و هر واح از آپارتمان یک خانواده مجزا زندگی میکنند . آب و برق و گاز ساختمان مشترک است و همسایگان همگی از آن استفاده میکنند و میزان استفاده هر واحد بین مابقی همسایگان تقسیم می شود.

مزایا هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی ، تامین امنیت ، مدیریت سرور ، مانیتورینگ و انجام امور وب مسترینگ ، مدیریت سخت افزار ، بکاپ گیری و… بر عهده ی شرکت ارائه دهنده ی خدمات میزبانی ، مثل کامیت سرور ، می باشند و کاربران و مشتریان با خیال آسوده و با کمترین هزینه می توانند از خدمات میزبانی استفاده کنند.