فایل های .Core چیست ؟

فلسفه فایل های .core چیست ؟

حذف فایل های .core

اگر از کاربران هاست اشتراکی و یا حتی صاحبان سرور های مجازی و اختصاصی و کنترل پنل های مدیریتی هاست مثل Cpanel یا دایرکت ادمین هستید ، حتما گاهی متوجه شده اید که فضای ذخیره سازی شما گاهی به صورت عجیب و غریبی پر می شود و این در حالتی است که خودتان هیچ اطلاعات اضافه ای به سرور یا هاست خود وارد نکرده اید . خب مشکل کمی عجیب شد ! نکند ویروس یا بدافزار خاصی باشد. وقتی به بخش مدیریت فایل ها یا همان File Manager مراجعه میکنید ، میبینید چندین فایل با نام های مختلف و بی معنی و پسوند .core در مسیر مربوطه وجود دارد . حجم این فایل ها بالاست و خودتان هم نمیدانید که از کجا آمده اند.

نگران نباشید ، این فایل ها ضرر امنیتی ندارند و صرفا نوعی لاگ فایل محسوب می شوند ، بسیاری از برنامه های اجرا شده بر روی هاست یا سرور شما ، زمانی که با خطا یا مشکلی مواجه می شوند ، ممکن است اطلاعات موقت یا Cache شده خود را در قالب یک فایل ذخیره کنند. بسیاری از مواقع فایل های .core شامل این موضوع می شود و میتوانید بدون دلواپسی از بروز مشکل بر روی سرور یا هاست خود ، با اطمینان خاطر آنها را حذف کنید.

راه حل غیرفعال سازی ایجاد فایل های .core چیست ؟

درست است که این فایل ها همانطور که گفته شد خطر امنیتی برای سرور شما ایجاد نمی کنند ، و صرفا فضای دیسک شما را پر میکنند و این موضوع میتواند برای یک سرور یا هاست اشتراکی مشکل ساز باشد ، ما در اینجا به شما روشی معرفی میکنیم که مانع از ایجاد چنین فایل هایی شود.

در سرور های لینوکسی می توانید با وارد کردن دستور زیر در ترمنیال ، امکان ایجاد این فایل ها را غیر فعال کنید :

[su_highlight]echo ‘* soft core 0’ >> /etc/security/limits.conf[/su_highlight]

یا راه حل دیگر این هستش که در فایل مربوطه را با یک ویرایشگر متن ، مثلا vi یا nano ، باز کرده و مقدار زیر را به انتهاب آن اضافه کنید :

[su_highlight]* soft core 0[/su_highlight]

حذف کامل فایل های .core

همچنین اگر حس میکنید قبل از انجام این کار ، چنین فایل هایی در سرور شما ایجاد شده است ، می تونید با دستور زیر آنها را یافته و از شرشان خلاص شوید.

[su_highlight]find /home/*/public_html -name core.[0-9]*[/su_highlight]

به همین سادگی ، مشکل رفع شد.